luni, 30 aprilie 2012

Concurs de idei street-art de la Paper Girl Moldova

La începutul acestei luni Paper Girl Moldova anunţa un concurs de idei street-art pe facebook şi pe blogul lor. Ideea m-a "prins" din start, mai ales că acesta se numea "Colorăm Oraşul Chişinău cu Papergirl!", iar acolo unde sunt culori, acolo sunt eu :) 

Nu ştiu de când am început să iubesc culorile, dar le iubesc... Şi dacă aş putea, aş desena toată lumea în culorile curcubeului! (bine că nu pot, căci cu "talentul meu" la desen, aş face o adevărat "operă de artă"... :)) Chiar dacă ştiam de concurs chiar de atunci de când s-a lansat şi aveam deja o colecţie de idei colorate, abia azi, în ultima zi de aplicare la concurs, aproape de ora deadline-ului am expediat şi eu ideile mele (încă mai sufăr de "boala studentului", de a face totul pe ultima sută de metri). 

Dar haideţi să vă spun în ce constă acest concurs, în caz că nu ştiaţi. Deci, omuleţii frumoşi şi calzi de la Paper Girl au decis că oraşul nostru are nevoie de un strop de culoare (şi au dreptate!). "Cu toții suntem de acord că orașul nostru are nevoie de mai multe culori. Zilnic, oamenii-soare postează pe Facebook tone de imagini interesante din jurul lumii, care arată orașe care mai de care mai frumoase și mai neobișnuite. E timpul ca magia să devină realitate, și nu doar să rămînă pe wall-uri. Papergirl vă îndeamnă să colorăm orașul Chișinău împreună!" spun ei. 

Ce trebuia de făcut? Foarte simplu: trebuia să trimiţi un mesaj la papergirl.moldova@gmail.com, iar acesta să includă o poză a ideii+descriere+importanţa pentru tine şi pentru Chşinău.
Nu pot spune că am descoperit eu cele mai originale idei, dar... cum cei de la Paper Girl au spus că nu trebuie să invetăm roata, ci doar să împărţim ideile descoperite şi cu ceilalţi, am expediat şi eu câteva imagini.
Încă nu ştiu cum, când şi de către cine vor fi selectate ideile care urmează să fie implementate, dar vă prezint "descoperirile" mele colorate, pentru inspiraţie şi un pic de culoare în gânduri.

Ideea nr. 1
Mi-ar plăcea să avem în Chişinau unele cartiere, blocuri sau măcar unele instituţii... colorate! Dar colorate cu gust! Nu de alta, dar avem suficiente clădiri pestriţe (unul îşi vopseşte balconul în verde, altul în roz şi altul în oranj... iar restul blocului e gri şi răblăgit, ce mai... frumuseţe!). Dar dacă s-ar cădea de comun acord şi s-ar colora tot blocul în câteva culori, alese cu gust...? Şi dacă în cazul blocurilor de locuit ar fi mai complicat (la cele vechi mă refer, căci cele noi sunt cât de cât îngrijite), atunci ce-ar fi dacă aşa ar arăta şcolile sau grădiniţele? Imaginile din colajul nr. 1 sunt făcute în Districtul autonom Ciukotka, undeva în Siberia, acolo unde iarna este dura... în schimb, casele sunt colorate şi, probabil, oamenii la fel :) Mi-a plăcut ideea şi cred că aşa ar putea arăta şi şcolile, liceele, grădiniţele sau chiar blocurile de locuit din Chişinău. Copii cred că ar veni cu mai multă dragoste la lecţii la o astfel de şcoală a culorilor zâmbitoare... :)



Ideea nr. 2
În colajul nr. 2 sunt multe idei frumoase, colorate şi originale de decor al spaţiilor verzi cu ajutorul anvelopelor. S-ar putea amenaja astfel parcurile sau unele zone de odihnă pentru copii. Original, vesel şi fără mari cheltuieli :) E nevoie doar de nişte anvelope vechi, vopsele, inspiraţie, forţe de muncă şi... spaţiu pentru creaţie! :) Cred că ideea ar place multora, ar crea o bună dispoziţie şi cu siguranţă le-ar aduce multă bucurie copiilor. 



Ideea nr. 3
În colajul nr. 3 sunt, de fapt, câteva idei, toate culese din Odessa. Prima şi cea pe care aş vrea s o văd, în primul rând, realizată, ar fi băncile colorate din parcuri. Ar fi aşa de frumos să fie înlocuite tradiţionalele bănci verzi cu din astea, colorate şi vesele... Şi dacă tot vorbim de Ziua Tricolorului şi bla, bla, bla, băncile ar putea fi colorate în... roşu, galben şi albastru! :) Deşi, mie îmi place şi versiunea curcubeului :)
Tot aici sunt şi nişte căsuţe pentru păsări, la fel de colorate. Ideea este frumoasă şi practică... pentru ele, păsările. La fel, ar putea fi implementate în parcuri... (eu deja le văd în Parcul Cetral Ştefan cel Mare, în copacii de lângă băncuţele colorate:)).
În acelaşi colaj este şi un gărduţ improvizat din biciclete vopsite. Nu ştiu unde ar putea fi implementată ideea, dar e tare drăguţă. Poate îi vine ideea altcuiva... :) 


Dacă aveţi şi voi idei interesante şi colorate, împărtăşiţi-le şi cu alţii (se acceptă şi comentarii:)) şi chiar dacă azi a fost ultima zi din acest concurs, să adunăm o arhivă cu cât mai multe idei frumoase şi apoi, rând pe rând, poate reuşim să le punem în aplicare... în oraşul nostru sau chiar în propria grădinuţă.

Idei colorate şi gânduri inspirate vă doresc!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Citeşte şi asta :)

Related Posts with Thumbnails